Pritiahnuť do firmy správnych ľudí je cieľom všetkých firiem. Avšak presvedčiť kandidátov, že daná práca má pre nich zmysel, nie je vždy jednoduché. Práve vtedy vstupuje do hry EVP. EVP (Employer Value Proposition) je jedným z najdôležitejších aspektov, ktorý definuje jadro employer brandingu. Ide o prísľub zamestnávateľa, ktorý predstavuje súbor všetkých finančných a nefinančných benefitov ponúkaných potenciálnym aj existujúcim zamestnancom ako protihodnotu za ich úsilie, angažovanosť a lojalitu.

Dlhodobá employer brandingová stratégia s relevantným EVP, ktorá nielen osloví talenty, ale pomôže značke zamestnávateľa vybudovať želané renomé, sa nezrodí zo dňa na deň. Vyžaduje si veľa úsilia, trpezlivosti, ale najmä skúseností. Poďte sa inšpirovať tými najlepšími.

Employer branding pre posádku spoločnosti Airbus

Airbus je nielen leteckým gigantom, ale podľa magazínu Forbes aj jedným z TOP zamestnávateľov na svete. Bez strategického prístupu k employer brandingu by však na najvyššie priečky tohto lukratívneho rebríčka zaručene nedoletel. Na akých posolstvách teda buduje svoju atraktívnu značku zamestnávateľa?

V stručnom EVP tagline „Make it happen with us“, vyjadruje Airbus vášeň, odhodlanie, ambície, ale aj zmysluplný vplyv na ľudskú spoločnosť. Dlhá história, ktorou sa spoločnosť môže pochváliť, sa premietla aj do podoby hodnôt, v ktorých sú kľúčovými piliermi vplyv, priekopníctvo, spolupráca a zodpovednosť.

Počas rôznych hiringových fáz však Airbus svoj tagline variuje. Kreatívnou obmenou sa snaží publikum jasne informovať, na ktorých pozíciách práve prebiehajú nábory a ako súvisia s celkovou kultúrou. Odlišnou štylizáciou „Make it happen with us“ na „Make it fly with us“ súčasne naznačuje, že práca v letectve si vyžaduje efektívnych, spoľahlivých a šikovných ľudí. Zamestnanci, ktorí “nastúpia na palubu” firmy, tak môžu naplno prejaviť samých seba – svoju túžbu po sebarealizácii, chuti napredovať, stáť pri zrode fascinujúcich inovácií a byť súčasťou pestrého tímu zanietených ľudí.

Tím Airbusu tvorí v súčasnosti približne 148 000 ľudí z viac ako 100 národností, čo si vyžaduje dôraz aj na podporu diverzity, inklúzie a wellbeing-u. Realizujú tu preto rôzne iniciatívy, ako napríklad program “Sports&Wellness” (športové aktivity priamo na kampusoch), “My Gifted Network” (podpora kognitívnej diverzity), “Emotional Energy at Work” (význam emocionálnej inteligencie) či tvorba inkluzívneho prostredia pre LGBTQ+ komunitu. Tieto iniciatívy sú dôkazom toho, že v Airbuse sa o zmenách nielen hovorí, ale skutočne sa aj realizujú.

Pozrite si aj ďalšie videá zo série GALTON Culture Talks a zistite o téme employer brandingu viac.

Apple – rozdielni ľudia so spoločným cieľom

Byť súčasťou tímu a zároveň zostať samým sebou. Presne to je hlavná myšlienka EVP taglinu aktuálne najhodnotnejšej značky sveta. “Join Us. Be You.” odkazuje na filozofiu, že každý jednotlivec prispieva k vytvoreniu pracovného ekosystému a firemného univerza, v ktorom všetci formujú spoločnú atmosféru a kultúru. Inak povedané – namiesto toho, aby ste sa jednoducho pripojili ku komunite, hráte aktívnu úlohu pri jej vytváraní.

Tejto vízii zodpovedá aj pracovné prostredie Apple. Zamestnanci môžu kedykoľvek flexibilne prejsť z open office do vlastnej pracovne. Priestor na interakciu im umožňuje Apple Park s campusom a množstvom rekreačných zariadení. K dispozícii majú wellness centrum, joga retreat i átrium s parkom pripomínajúcim prírodnú rezerváciu. Architekti sa pri vytváraní tohto miesta, známeho ako The Ring, snažili prepojiť prírodné prostredie s kanceláriami tak, ako to len bolo možné.

Pocit bezpečnosti a individuality je v Apple vystavaný priamo do základov. Budova spoločnosti je skonštruovaná tak, aby odolala akýmkoľvek prírodných katastrofám, vrátane zemetrasení. Vnútri samostatného mikrosveta Apple preto niet divu, že aj zdroje energie si budova dokáže generovať nezávisle od okolitých inžinierskych sietí.

V rámci hiringových fáz Apple využíva heslo “Feel good”, pod ktorým sa skrýva flexibilný program zdravotnej starostlivosti, možnosť stať sa spoluvlastníkom akcií, ako aj exkluzívny prístup k produktom Apple za zvýhodnené zamestnanecké zľavy.

Pracovať v Disney je rozprávka

Keď sa povie Disney, azda každý si predstaví obľúbené rozprávky, ktoré ho aspoň na malú chvíľu vrátia do detstva. Prebudiť svoje kreatívne ja, predstavivosť a bezhraničnú fantáziu však môžete aj v práci. Ak pracujete v Disney.

EVP tagline “Be part of the story” jasne komunikuje, čo firma ponúka svojim zamestnancom – príležitosť stať sa súčasťou príbehu, byť jedinečným a hodnotným členom tímu, cítiť spolupatričnosť, prijatie a dôležitosť v akomkoľvek čase či okamihu.

Myšlienka vytvorenia príbehu je v Disney premietnutá aj do kariérnej stránky, a dokonca je integrovaná aj do ich vyhľadávacej funkcie. A hoci to môže byť zdanlivo zanedbateľný detail, aj na tomto príklade môžeme vidieť, ako Disney mení svojich zamestnancov na storytellerov. Ukazuje nám, že storytellermi môžu byť aj programátori, developeri, dizajnéri, manažéri eventov, obchodní manažéri, dátoví analytici či architekti, ktorí navrhujú atrakcie v zábavných parkoch.

Idea “Be part of the story” je, samozrejme, premietnutá aj do fyzického pracovného prostredia. Nie, v každej kancelárii Disney Studios nie sú kolotoče. Za to tu však nájdeme odvážne architektonické budovy, pestrofarebné kancelárie, haly či zasadačky s desiatkami motivačných hesiel. Zamestnancov inšpirujú k tomu, aby si splnili svoju verziu rozprávkovej kariéry – a to na základe vlastných schopností a predstáv, s ktorými je možné každý odvážny sen premeniť na realitu ovplyvňujúcu milióny životov na celom svete.

Update kariéry v Uniqa IT Services

Z taglinu by prirodzene nemali vyplývať len prísľuby značky, ale v ideálnom prípade aj ambície samotných pracovníkov, ktorí sa pre daný typ kariéry rozhodnú. Pri navrhovaní EVP pre Uniqa IT Services bolo nutné porozumieť tomu, čo je základným motívom, na základe ktorého sa ľudia kdekoľvek na svete rozhodnú pre prácu v IT.

Pre UNIQA IT Services v Rakúsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku, sme preto realizovali komplexný vstupný audit značky zamestnávateľa vrátane workshopov, prieskumov a dotazníkov. Na základe získaných dát sme v spolupráci so širším zahraničným tímom pomohli formulovať EVP, ktoré nadväzuje na globálne nastavenú komunikačnú stratégiu a vhodným spôsobom ju dopĺňa. „Start you better, make IT yours” sa tak stalo jedným z globálne aplikovateľných taglinov, ktoré zastrešujú employer brandingovú líniu komunikácie a udržujú ju celistvou naprieč všetkými krajinami zapojenými do tohto projektu.

EVP vyjadruje príležitosť posunúť svoje skúsenosti na vyššiu úroveň a skvalitniť IT odvetvie vlastnými nápadmi a invenciou. Súčasne umožňuje pozitívne ovplyvniť podobu firemnej kultúry v spoločnosti, ktorá nielen toleruje, ale doslova víta diverzitu v pracovnom kolektíve. Túto myšlienku sme zakomponovali aj do adaptácie globálneho komunikačného konceptu na lokálne employer brandingové kampane. V rámci tejto aktivity sme realizovali photoshooting so zamestnancami aj produkciu imidžových a testimonial videí pre rakúsku a bulharskú divíziu.

Od EVP k činom

Aj ten najlepšie znejúci slogan, ktorý by dokázal zhrnúť EVP zamestnávateľa, by bol bez reálne ponúkaných benefitov len prázdnou frázou. Dajte si preto záležať, aby sa hodnoty, ktoré vaše EVP vyjadruje, premietali do každodennej reality vo vašej firme.

To, či EVP vyjadríte prostredníctvom vzdelávacích programov, tvorbe rovnakých príležitostí, talentových iniciatív alebo sociálnych balíčkov, závisí od toho, do akej miery dochádza k zhode medzi vašimi očakávaniami a očakávaniami zamestnancov.

Potrebujete pomôcť s budovaním značky zamestnávateľa a tvorbou EVP? Kontaktujte nás a radi sa s vami porozprávame.

Zdieľať