FCC Environment CEEOne for all, all for the future
Odvetvie
Energy & Industrial
Služby
Employer Branding, Online Campaign, Offline Campaign, Photo & Video Production, Web Design, Communication Strategy, Social Media
Spoločnosť FCC Environment CEE nás požiadala o prípravu kreatívneho konceptu pre employer brandingovú a recruitingovú kampaň vrátane jej launchu v externom prostredí.
Skupina FCC Environment CEE je jednou z popredných európskych spoločností v oblasti odpadového hospodárstva a manažmentu zdrojov, ktorá pôsobí v siedmich krajinách strednej a juhovýchodnej Európy, kde zamestnáva takmer 4500 osôb.
Employer brandingová kampaň mala za cieľ zvýšiť poznateľnosť značky a následne, podporená náborovými kampaňami, aj rozšíriť počet zamestnancov o nových členov.
Naším cieľom bolo vytvoriť ideu, ktorá podporí pozitívne vnímanie skupiny FCC vo všetkých krajinách jej pôsobnosti, preto musela byť dostatočne variabilná a relevantná aj v rôznych jazykových mutáciách.
Zo vstupov od klienta sme navnímali, že charakter tejto práce v sebe ukrýva omnoho viac, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Že byť smetiarom nie je hanba, ale vysoko záslužné poslanie, pretože sú to práve oni, ktorí pomáhajú tvoriť lepšiu budúcnosť pre nás všetkých. Sú našimi hrdinami na kolesách, ktorých práca prináša reálne a hmatateľné výsledky. Tvoria skvelý kolektív, vždy sa na seba dokážu spoľahnúť a podať si pomocnú ruku. Jednoducho, jeden za všetkých, všetci za lepšiu budúcnosť. Základom komunikačnej idey sa preto stal naratív príbehu o troch mušketieroch, ktorý je známy naprieč viacerými krajinami. Univerzálne použiteľné “One for all, all for the future” nadobudlo podobu hlavného claimu pre celý koncept brandingovej kampane.
Silný claim, ktorý v sebe nesie ducha tímovosti, nezlomnosti a odvahy meniť veci k lepšiemu, povýšil aj bežných pracovníkov obslužných činností (vodiči, smetiari) na hrdinov. Punc vznešenosti priniesla kampaň aj práci samotnej. Neatraktívny odvoz a nakladanie s odpadom sme totiž postavili do role pozitívne vnímanej aktivity, ktorá prispieva k lepšej a udržateľnejšej budúcnosti. A práve toto je téma, ktorá v súčasnosti, obzvlášť u mladšieho publika, veľmi rezonuje. Zelené prístupy a riešenia sú jednoducho trendy a cool.
Vdýchnuť značke svieži a pútavý feeling sme sa rozhodli aj v rámci uchopenia dizajnu. Brandovú aj hiringovú fázu komunikácie sme postavili na autentických fotografiách zamestnancov. Súčasťou návrhu bol aj koncept employer brandingového videa a testimoniálov s viacerými zamestnancami, ktorí spoločnosť FCC Environment a každodenný život v nej ešte viac priblížia cieľovému publiku.
Po schválení kreatívneho konceptu nás klient požiadal o launch kampane v externom prostredí, zacielenú na juhovýchodný región Rakúska – Štajersko. Absolvovali sme photoshooting s vybranými zamestnancami a vyprodukovali sme aj spomínané video a testimoniály. V rámci online sme pripravili set Programmatic, Google a Meta Ads banerov, 30 a 15 sekundové non-skippable YouTube videá so zamestnancami, ako aj balík social media postov. Na podporu zvýšenia brand awareness sme využili aj PR články pre populárne rakúske online a offline periodiká. Nechýbali ani billboardy vo vybraných regionálnych lokáciách, ktoré majú vysoký potenciál zásahu cieľovej skupiny a takisto sme pre klienta nadizajnovali aj kariérnu webstránku.
“Jak zvýšit povědomí o FCC Environment CEE a prezentovat ji jako atraktivního zaměstnavatele pro dělnické pozice? Tato otázka nás vedla k vytvoření Employer Brandingové kampaně. Nejvíce nás zaujal koncept agentury GALTON, která profesi popeláře spojila s pozitivním emotivním nábojem. Jejich slogan „One for all, all for the Future“ měl pozitivní dopad na naši firmu i nábor. Spolupráci s GALTON hodnotíme jako profesionální a věříme, že jsme společně vytvořili kampaň bezprecedentní v odpadovém hospodářství.”