HYZAKurča z dobrej adresy

Odvetvie

Food & Beverages

Služby

Audit & Analysis, Photo & Video Production, Brand Strategy, Brand Identity, Web Design & Development, Social Media, Packaging

Značka HYZA nás požiadala o tvorbu hodnôt, formálnu úpravu poslania a vízie, redizajn obalov produktového portfólia a zastrešenie dlhodobej komunikácie na sociálnych sieťach.

HYZA je líder na trhu s hydinou a hydinovými výrobkami, ktorý na Slovensku pôsobí už viac ako 70 rokov a zamestnáva približne 900 zamestnancov. Od roku 2006 je členom Agrofert holding, ktorý združuje viac ako 230 podnikov. Je niekoľkonásobným držiteľom ocenenia Slovak Superbrands a tiež Global food safety Initiative. Pri výrobe sa riadi princípmi Animal Welfare a uplatňuje transparentnosť naprieč celým výrobným procesom.

V úvode projektu sme absolvovali niekoľko interaktívnych workshopov s manažmentom a zástupcami všetkých rozhodujúcich oblastí spoločnosti HYZA. Rozsiahlym brainstormingom sme umožnili zamestnancom vyjadriť sa, ale i spoznať názory svojich kolegov a nájsť medzi nimi prieniky. Tieto informácie sa spolu s výsledkami spotrebiteľského prieskumu stali nenahraditeľnými pri ďalšej práci so značkou a umožnili nám definovať kľúčové hodnoty značky a upraviť poslanie, víziu, misiu i tonalitu komunikácie.

Sformulované atribúty značky, definíciu cieľového publika, analýzu produktového portfólia a ďalšie výstupy sme zosumarizovali v jednotnom dokumente – brandbooku. Ten slúži ako kompas, ktorý má značke a ľuďom zodpovedným za jej riadenie uľahčovať zásadné rozhodnutia o jej smerovaní. HYZA si uvedomuje, že je dôležité udržiavať konzistentný dizajn obalov a ich dlhodobú atraktivitu na pulte, preto nás požiadali o pomoc pri tvorbe nového dizajnového jazyka, ktorý by bol schopný dlhodobo pokrývať potreby značky a rýchlo reagovať na zmeny.

Predtým, než sme sa naplno pustili do tvorby nového dizajnového systému, sme zrealizovali dôkladnú analýzu rôznych typov obalov, gramáží, príchutí a veľkostí aktuálnych produktov. Dôležitou súčasťou tohto procesu bol workshop so stakeholdermi značky, na základe ktorého sme spoločne navrhli architektúru produktových radov, definovali zjednocujúce i odlišujúce prvky dizajnu a overili realizovateľnosť návrhov. Vychádzali sme z tradície, ktorú značka HYZA reprezentuje a zároveň moderného prístupu, ktorý uplatňuje vo výrobe aj v správaní sa na trhu. Našim cieľom bolo zjednotiť tieto dve zdanlivo protichodné myšlienky.

Ústredným motívom nového obalového dizajnu sa stal geometrický symbol kurčaťa. Vychádza z ľudového vzoru navrhnutého pri príležitosti 70. výročia značky, pričom na obalovine ho dopĺňa priehľadný priezor prezentujúci produkt, ako aj ďalšie časti ľudového vzoru. Kombináciou nových prvkov sa nám podarilo vytvoriť unikátny a variabilný dizajn, ktorý je na prvý pohľad odlišný od konkurencie. Navrhli sme i logické zmeny v tvorbe a aplikácii nomenklatúry, vďaka ktorým bude značka schopná pružne reagovať a rozširovať/zužovať svoje portfólio pri zachovaní dlhodobej vizuálnej konzistencie.

Dizajn nových obalov sme preniesli aj na produktové fotografie na webstránke či na množstvo propagačných materiálov, produktových katalógov a letákov predajní. Refresh značky, samozrejme, komunikujeme aj na sociálnych sieťach. Pravidelný autorský obsah, o ktorý sa stará náš in-house produkčný tím a skúsení špecialisti na sociálne siete, pravidelne dosahuje vysoké interakcie a pozitívne reakcie zo strany fanúšikov. Využívame prvky seriálovosti, komunikujeme súťaže, tradičné slovenské recepty, aj špecifické chute zo zahraničia. Fanúšikovia sa môžu inšpirovať tradičnými krojmi, nárečovými slovami, zábavnými hádankami i obsahom z dielne spolupracujúcich influencerov.

VIAC INFORMÁCIÍ