RADOMARebranding ikonickej lahôdky

Odvetvie

Food & Beverages

Služby

Copywriting, Performance Marketing, Web Design, Logo design, Communication Strategy, Brand Identity, Motion Design, Online Campaign, Offline Campaign, Packaging, Photo & Video Production

Spojili sme dve tradičné značky pod jednu strechu a vytvorili novú, jednotnú identitu pre obľúbené žilinské lahôdky.

Spoločnosť Ryba Žilina je jedným z najznámejších slovenských producentov v segmente chladených lahôdok na Slovensku. Pochváliť sa môže nepretržitou prevádzkou spracovania rýb už od roku 1924. Jej produkty, známe pod značkami PRETO Ryba Žilina a PRETO Radoma, si získali dôveru spotrebiteľov po celom Slovensku, pričom ikonickou sa stala predovšetkým žilinská treska. Rôzne značky v portfóliu však bolo náročné efektívne riadiť, preto sa o slovo prihlásil rebranding.

Aby bola značka konzistentná a pre spotrebiteľov zrozumiteľnejšia i ľahko identifikovateľná, bolo potrebné zjednotiť jej komunikáciu, vystupovanie na trhu a posilniť značkovú architektúru. Našou úlohou bolo túto zmenu nielen navrhnúť, ale aj zrealizovať.

Rebranding postavený na dôvere a kontinuite

K rebrandingu značiek PRETO Ryba Žilina a PRETO Radoma sme pristúpili s rešpektom k ich histórii, postaveniu na trhu a predovšetkým k lojalite zákazníkov. Naším cieľom pritom nebolo meniť to, čo funguje. Práve naopak. Rebranding sme od základov postavili s cieľom zvýrazniť dištinktívne prvky značky a zjednodušiť ju tak, aby si zachovala priazeň existujúcich zákazníkov, no rezonovala aj s tými novými. Výsledkom je značka RADOMA, ktorá spája overenú kvalitu, moderný vizuálny jazyk a zrozumiteľné produktové portfólio.

Nová identita: jednoduchosť, symbolika a ľahká aplikovateľnosť

Kľúčovou súčasťou rebrandingu bola tvorba nového loga a vizuálnej identity značky. Základným princípom nášho návrhu je vizuálny systém, ktorý je jednoduchý, zapamätateľný a flexibilný pre použitie v online aj offline prostredí. Tvar loga odkazuje na rybiu plutvu, ktorú značka v minulosti používala, no posúva ju do modernejšej, prívetivejšej a ikonickejšej roviny. Zbavili sme sa ostrých hrán a logo prefarbili do sýtočervenej, aby bolo na obaloch ešte výraznejšie. Z pohľadu typografie sme siahli po kondenzovanom, na mieru upravenom fonte, ktorý svojimi líniami reflektuje samotný tvar plutvy. Logo na produktoch po tomto kroku nezaniká, ako tomu bolo doteraz, ale naopak, hrdo sa na nich vyníma. Zmenou prešla aj farebnosť, ktorá sa opiera o paletu vychádzajúcu z najobľúbenejšieho produktu Treska Exklusiv. Doplnená je o sýtu modrú a zelenú, ktoré reflektujú produktové kategórie z pôvodného portfólia značky PRETO Radoma. Zásadným prvkom vizuálneho štýlu sa stal aj pattern vĺn, ktorý nadväzuje na asset využívaný v obalovom dizajne. Zmenou zaoblení a zvýraznením línií však dostáva modernejšiu tvár a výraznejší charakter.

Kampaň bez hluchých miest

Rebranding značky Radoma sprevádzala aj informačná launch kampaň. Jej hlavným posolstvom bolo zdôraznenie zachovania chuti a kvality produktov. V komunikácii sme dôsledne pracovali s uistením spotrebiteľov, že aj keď značka prechádza výraznou zmenou názvu a vizuálu, samotné produkty, ich receptúry, spôsob a miesto výroby či dôverne známe obaly zostávajú nezmenené. Súčasťou kampane bolo okrem množstva statických vizuálov aj animované video, v ktorom sme pracovali so zvukom ako silným výrazovým prvkom. Práve ten zohrával kľúčovú úlohu v budovaní atmosféry animovaného videa – podporil jeho moderný charakter a zvýraznil známe vizuálne prvky značky v novom, dynamickejšom kontexte.

Značka medzi ľudmi

Rebranding sa prirodzene prejavil aj v offline prostredí. Pripravili sme nové, jasne rozpoznateľné polepy pre nákladné vozidlá a prezentačný van TreskaBar. Ten sa objaví nielen na letných akciách a festivaloch, ale budete ho môcť stretnúť pri rôznych príležitostiach počas celého roka. Vizuál vanu pracuje s humorným tone of voice a jasným posolstvom: „Žilinskú tresku si môžeš vychutnať všade.“ Vozidlo tak pomáha dostať značku bližšie k ľuďom – v doslovnom aj prenesenom zmysle.

Výsledok: značka, ktorá prijíma výzvu rozvoja

Radoma nie je novou značkou. Je pokračovaním úspešného príbehu, ktorý ľudia dôverne poznajú. Vďaka dôsledne pripravenému a koordinovanému rebrandingu sa zmena stala príležitosťou na obnovenie pozície na trhu a vytvorenie jednotnej, sebavedomej identity. Rebranding značiek PRETO Ryba Žilina a PRETO Radoma na jednoznačný a jasný brand RADOMA potvrdzuje, že aj tradičná značka môže prejsť modernizáciou bez straty svojho imidžu, ak je tento proces postavený na rešpekte, stratégii a precíznom prevedení po boku skúseného partnera.

VIAC INFORMÁCIÍ