galton-szrb-cover

Hlasnejšia prítomnosť značky

Úverové produkty Slovenskej záručnej a rozvojovej banky sú pravidelne skvalitňované tak, aby vyhoveli najmä potrebám malých a stredných podnikateľov, na ktorých v minulosti banky nehľadeli prívetivo. Disproporcia medzi prístupom banky a znalosťou spoločnosti však spôsobila, že Slovenská záručná a rozvojová banka sa ocitla vo výraznom konkurenčnom boji s inými bankami, ktoré majú podstatne väčšie mediálne rozpočty. Navrhli a zrealizovali sme preto brandovú kampaň zameranú na zvýšenie poznateľnosti banky a oslovenie cieľového publika.

galton-szrb-brand-kampan

Zmeny v chápaní

Takisto sme chceli rozvinúť vnímanie samotnej kategórie malých a stredných podnikateľov (MSP klientely), ktorí sú pre Slovenskú záručnú a rozvojovú banku najdôležitejší, keďže práve pre nich je vytvorené aj portfólio samotných úverových produktov, ktoré banka v súčasnosti poskytuje. Tento zámer bolo potrebné uskutočniť na viacerých úrovniach, a to hlavne formou nadlinkových foriem reklamy a koherentnejšieho riadenia sociálnych sietí. Každým z kanálov sme však chceli dosiahnuť celkovú zapamätateľnosť značky a pridať SZRB k alternatívam, medzi ktorými sa podnikatelia rozhodujú pri žiadaní o získanie úveru.

galton-szrb

Trojitý casting, lepšia rozpoznateľnosť

Podnikanie 21. storočia je odlišné od predchádzajúcich ér a spolu s tým súvisela aj zásadná kategória podnikateľov – poľnohospodárov. Aby sme pozmenili existujúcu predstavu o tom, že Slovenská záručná a rozvojová banka je riešením len pre farmárov, zvolili sme koncept, ktorý bolo možné variovať aj vo vizuálnom prevedení.

Potenciálnu klientelu Slovenskej záručnej a rozvojovej banky sme rozčlenili na kategóriu tých, ktorí sa usilujú o udržateľné podnikanie, skvalitňovanie slovenského potravinárstva a tých, ktorí svojou činnosťou zachovávajú tradičné remeselné techniky. Casting do videospotov sme preto založili na typologicky troch odlišných typoch podnikateľov, čo nám umožnilo testovať mieru sympatií medzi značkou u verejnosti a s využitím presnejšej personalizácie a behaviorálneho cielenia budovať podvedomie u daných kategórií používateľov.

galton-szrb-backstage
galton-szrb-backstage
galton-szrb-backstage
galton-szrb-backstage

Efektívne mediálne formáty

Ako hlavné médium brand awarenessovej kampane sa stalo video a audio, ktoré sme doplnili statickými vizuálmi založenými na video spotoch. S aktivačným heslom „Spojte sa s bankou“ sme spájali publikum s kampaňou. Práve kvôli rozsiahlej komunikácii konkurencie sme zvolili formáty, ktoré nie je možné preskočiť. Cieľom bolo navnímať celé posolstvo kampane. Tieto formáty sme distribuovali na platforme YouTube, ale tiež programatickým nákupom formátu out-of-stream, ktorý sa zobrazoval priamo na záujmových portáloch konkrétnych cieľových skupín.

galton-szrb
galton-szrb
galton-szrb

Sound branding v podcaste aj rádiu

Nakoľko sme potrebovali dosiahnuť vysokú videnosť, video kampaň dopĺňali aj bannerové formáty. Veľký dôraz sme kládli na branding portálov, ako aj audio reklamu s využitím sound brandingu. V online priestore sme preto využili najväčší slovenský podcastový portál, na ktorom sme nakupovali reklamný čas v podnikateľských a ekonomických podcastoch. Online podcasty súčasne doplnila aj on-air komunikácia v Rádiu Expres. Aby sme žiadnu časť brandbuildingu ani na chvíľu nepodcenili, zakomponovali sme sound branding aj do komunikácie na sociálnych sieťach.

galton-szrb
galton-szrb
galton-szrb

Úspešnosť potvrdená dátami

Vďaka silnej kreatíve a premyslenej mediálnej stratégii sa nám podarilo osloviť vybrané cieľové skupiny. Súčasne sme naplnili očakávané KPI´s z hľadiska zásahu. Pre účely vyhodnotenia úspešnosti brandovej kampane sme realizovali aj online prieskum, ktorý sledoval úroveň povedomia o značke a zapamätateľnosť kampane (ad-recall). Brand lift sme realizovali na reprezentatívnej vzorke, a to ešte pred spustením kampane (kontrolná skupina) a hneď po skončení kampane (exponovaná skupina).

Pozitívne výsledky sa po skončení brand awarenessovej kampane odrazili aj na výkonnostných kampaniach zameraných na úverové produkty, ktoré pre klienta spravujeme. Tu sa znížilo priemerné CPA (Cost per acquistion) o 41 %, čo v konečnom dôsledku vedie k pozitívnejším biznisovým výsledkom.

 

Stretnime sa
k vašej značke