EVP definuje jedinečné výhody, ktoré spoločnosť poskytuje svojim zamestnancom a odlišuje ju od ostatných značiek na trhu práce. V princípe zastrešuje všetky aspekty od firemnej kultúry, kariérneho rastu a odmeňovania až po pracovné prostredie a zamestnanecké benefity. Jednoducho povedané, je to odpoveď na otázku: “Prečo by som mal/a chcieť pracovať práve pre túto spoločnosť?”

Ľudia chcú skrátka pracovať pre atraktívne značky a túžia byť súčasťou niečoho väčšieho, niečoho, čo má hlbší význam. Ako ho však vo svojej hodnotovej ponuke objaviť? Poďte sa spolu s nami pozrieť na ďalšie inšpiratívne príklady z praxe, v ktorých sa značky zvučných viet podelia o svoj prístup k tvorbe EVP.

Microsoft a makro dosah ich nového EVP

Microsoft svoje EVP stavia na talentovaných ľuďoch a motivácii k neustálemu vzdelávaniu a rastu. A hoci pôvodný tagline “Be What’s Next” nahradili novým “Because Impact Matters”, hodnoty, ktoré dlhodobo vyznávajú, zostali nemenné. Nadšenie, všestrannosť, tímovosť a inovatívnosť Microsoft nakódoval do svojej DNA, pretože verí, že práve tieto atribúty sú prospešné pre zamestnancov, zákazníkov aj celý svet.

Možno si práve kladiete otázku: Prečo sa softvérový gigant rozhodol zmeniť svoj EVP tagline? Zmena taglinu mala za cieľ jasnejšie komunikovať, čo presne si majú zamestnanci predstaviť pod ašpiráciou stať sa tými, ktorí nastolia progres. Je to najmä ich dosah a vplyv na životy ľudí i kultúru spoločnosti. Zavedením rôznych upskilingových programov, akým je napríklad platforma Microsoft Viva, sa totiž môžu aj oni sami podieľať na inováciách v oblasti komunikácie či riadenia pracovných tímov.

Aj keď ste technologická spoločnosť, môžete ukázať verejnosti svoju ľudskú tvár. Microsoft to robí prostredníctvom platformy Microsoft Life, na ktorej sústreďuje reálne príbehy svojich zamestnancov, z ktorých sa tak stávajú inšpiratívni ambasádori employer brandu. Zdieľajú svoje pracovné skúsenosti, aj príbehy z osobného života, čím si budujú bližšie a úprimnejšie vzťahy nielen v tíme, ale aj v očiach širokej verejnosti.

Prečítajte si aj: Ako na EVP? Inšpirujte sa TOP značkami vol.1

Športom k lepšiemu životu s Adidas

Športový duch a vášeň pre to, čo nás napĺňa – to nie sú len hodnoty, na ktorých je vybudovaná značka Adidas, ako ju pozná väčšina z nás. Rovnaké piliere totiž tvoria aj EVP jej značky zamestnávateľa. Globálny líder v odvetví športových potrieb má za cieľ rozvíjať kultúru, ktorá si cení skúsenosti, pohodu a výkon zamestnancov. Tieto ciele zohľadnil Adidas aj vo svojich pilieroch: odvaha, vlastníctvo a inovácia, ako aj tímová hra, rešpekt a integrita sa stali kľúčovými pri definovaní EVP.

Adidas svoje odhodlanie meniť svet športu a dávať príležitosti všetkým bez rozdielu vyjadruje aj prostredníctvom súčasného EVP taglinu. Ten jasne vymedzuje bod, z ktorého sa značka usiluje o dosiahnutie pozitívnych zmien v spoločnosti. Pod heslom „Through Sport, We Have the Power to Change Lives“ deklaruje záväzok skvalitňovať životy, podmienky a konvencie, ktoré existujú aj na medzinárodnom pracovnom trhu. Kandidátom a zamestnancom poskytuje okrem benefitov aj niekoľko športových programov a možnosti na pohyb vytvára aj na samotnom pracovisku.

V Bosch je každý boss

Slogan #LikeABosch zrejme veľmi dobre poznáte z reklamných kampaní. Svoje miesto si však našiel aj v rámci employer brandu. V jemne rozšírenej podobe “Work #LikeABosch” predstavuje EVP tagline značky zamestnávateľa. Odkazuje na prísľub spoločného rastu, flexibility, tímovosti, inovácií a inšpirácie, pričom každého zo svojich zamestnancov vedie k tomu, aby uvažoval ako pravý líder. Táto filozofia ľudí súčasne podnecuje k vzájomnej motivácii a individuálnej zodpovednosti, čím priamo vplýva aj na lepšiu budúcnosť.

Bosch koná skutočne ako boss, ktorému záleží na každom členovi jeho tímu. Prepracovaný systém hodnôt preto reálne pretavuje do súboru zamestnaneckých benefitov, ktoré sú navrhnuté v precíznom súlade s potrebami zamestnancov. Bosch ako zamestnávateľ garantuje možnosť flexibilnej práce a vzdialeného pracoviska. Súčasne je pre svojich zamestnancov oporou aj pri presťahovaní sa do iného regiónu či lokality. Dbá pritom na potreby rodinného zázemia, partnerského života i príležitostí pre rozvoj rodiny či kariéry.

Zaujala vás téma EVP? Pozrite si naše video zo série GALTON Culture Talks.

Pfizer motivuje k vyšším cieľom

Pfizer si svoje pravé hodnoty uvedomil aj vďaka tomu, že svet postihla pandémia v niekoľkých vlnách. Nielenže táto situácia zmobilizovala interný tím, ale takisto obrátila pozornosť verejnosti na Pfizer tak, ako nikdy predtým. Preto nie je prekvapením, že práve prelomovosť a odvaha sa stali piliermi ich EVP. Excelentnosť a nadšenie pre prácu sa napokon dostali do popredia viac, než očakávaná hodnota starostlivosti.

Vo finálnom znení taglinu „Use your power for purpose“ vyjadruje Pfizer dôveru v schopnosti svojich zamestnancov. Súčasne tým povzbudzuje k dosahovaniu a naplneniu spoločného cieľa a vízie spoločnosti. V každom zo svojich zamestnancov zároveň posilňuje nádej a vieru v to, že majú v rukách všetky možnosti, aby sa dokázali postarať nielen o kohokoľvek na svete, ale predovšetkým o tých, na ktorých im záleží najviac – svoju rodinu, blízkych a priateľov. Pfizer týmto spôsobom vkladá do taglinu aj akýsi podprahový naratív oceňovania a odmien, ktoré vyplývajú zo vzťahu medzi zamestnancom a zamestnávateľom. Odkazuje na to, že jedinečných ľudí podporuje v dosahovaní ich cieľov a motivuje ich, aby vo svojej špecializácii neprestávali excelovať.

Udržateľné zamestnanie v Hitachi Zosen Inova

Ako si získať a udržať talenty, ak ste medzinárodná firma zaoberajúca sa odpadovým hospodárstvom? Pre cleantech giganta Hitachi Zosen Inova, pôsobiaceho v oblasti WtE a obnoviteľných zdrojov v 14 krajinách sveta, sme vytvorili stratégiu značky zamestnávateľa, zadefinovali EVP a zefektívnili proces hiringu. Po stretnutí so stakeholdermi sme začali podnikať kroky na tvorbu a adaptáciu stratégie, ktorá nevychádzala len z hĺbkových rozhovorov, ale aj z interného online prieskumu. Práve tieto údaje nám pomohli adaptovať relevantné EVP a určiť podobu komunikácie, ktorá by oslovila existujúcich aj budúcich zamestnancov.

S inkluzívnym naratívom „Meníme odpad na energiu“ sme sa zamerali na to, aby sme atmosféru spoločnosti a jej pracovnú kultúru komunikovali autentickým spôsobom. Popri návrhu stratégie značky zamestnávateľa sme realizovali aj photoshooting so zamestnancami, ktorí v kampani ozrejmovali svoje motívy pracovať v HZI. Pre klienta sme navrhli efektívny mediamix online a offline kanálov, ktorých súčasťou boli aj digitálne citylighty, audio reklama či príspevky na sociálnych sieťach. Koncept podčiarkoval aj redizajn kariérnej stránky na portáli profesia.sk.

Pozrite si celú case study o projekte Hitachi Zosen Inova.

galton-hitachi-billboard

Potrebujete pomôcť s budovaním značky zamestnávateľa a tvorbou EVP? Kontaktujte nás a radi sa s vami porozprávame.