Spoľahlivosť na roky dopredu
Nová značka zaoberajúca sa výrobou drevených väzníkov, strešných plášťov
a drevodomov
Spoločnosť HAGARA - JULINEK, s.r.o. nás oslovila s cieľom od základov vytvoriť značku postavenú na poctivo vytvorených hodnotách a bezkonkurenčne kvalitnej komunikačnej identite, ktorá v ich oblasti mnohým firmám absentuje.
Pod prísnym dohľadom skúsených odborníkov
Ivan Julínek a Marián Hagara sa po rokoch skúseností v oblasti predaja a montáže striech rozhodli, že základnú časť svojej činnosti – výrobu, už viac nebudú outsourcovať. Prenajali si výrobnú halu na južnom Slovensku, zaistili moderné technológie a najali šikovných ľudí, aby mali komplexný dohľad nad celým procesom výroby.
Svoj produkčný ekosystém (návrh – výroba – predaj – montáž – servis) tým funkčne uzavreli, vďaka čomu dnes môžu spoľahlivo garantovať pôvod dreva, kvalitu výroby, montáže i servisu. Všetko majú vo svojich rukách a pod prísnym dohľadom skúsených odborníkov.
Pozorne počúvať, veľa sa pýtať
Spoznať a navnímať značku znamená spoznať ľudí, ktorí za ňou stoja, tých, ktorí ju skutočne formujú vlastnou prácou a prístupom. Inak tomu nebolo ani v prípade značky HAGARA – JULINEK.
Aby sme oboch zakladateľov a filozofiu, s ktorou novú firmu tvorili, mohli spoznať do najmenšieho detailu, strávili sme spoločne viac ako 10 niekoľko hodinových individuálnych stretnutí. Po získaní dostatočného množstva dát sa začala mravenčia práca v podobe verbálneho ukotvenia značky, tvorby poslania a vízie, ako aj návrhu hodnôt.
Značka, ktorej môžete veriť
Základným kameňom značky HAGARA – JULINEK sa stala dôvera. Dôvera ako symbol spoľahlivosti, trvácnosti a kvality, ktorú je možné pozorovať naprieč všetkým, čo značka robí.
Prejavuje sa férovým prístupom zamestnancov pred, počas, aj po realizácii projektu a dáva zákazníkovi pocítiť, že firme skutočne môže dôverovať. Od skúsených inžinierov, cez certifikované rezivo s preukázateľným pôvodom až po možnosť nahliadnuť priamo do výroby. Značka je transparentná a dodáva zákazníkovi maximálny pocit spoľahlivosti, čo umocňuje aj možnosť okamžite zavolať jednému z majiteľov spoločnosti v prípade, že niečo nie je v poriadku.


Vyrábané srdcom a rozumom
Formálne ukotviť hodnoty značky je dôležité nielen pre manažment firmy, ale aj pre existujúcich a nových zamestnancov. Zakladatelia značky HAGARA – JULINEK si dôležitosť hodnôt okamžite uvedomili a začali na nich stavať nielen stabilitu, ale aj rast svojej firmy.
V procese budovania značky sme spoločne zadefinovali celkom päť hodnôt, ktoré sprevádzajú každodennú prácu všetkých zamestnancov a umožňujú tak celej firme priblížiť sa vytúženému poslaniu.
Byť dobrý, vyzerať dobre
Funkčná vizuálna identita začína vo vnútri firmy, vychádza z jej charakteru a povahy. Rovnako ako identita pre značku HAGARA – JULINEK. Naša dizajnérska práca začala až potom, ako sme dokonale poznali a strategicky zadefinovali značku. Dizajnéri tak mali možnosť nielen pochopiť odvetvie, v ktorom firma pôsobí, ale aj vyjadriť to, čo ju robí výnimočnou.
Symbolom značky sa stal piktogram kombinujúci strechu a väzníkový krov, ktorý vďaka mierne prispôsobeným líniám a špecifickému náklonu pôsobí ako 3D očný klam strechy. Úlohou tejto trojrozmernej hry bolo vzbudiť predstavivosť v očiach cieľového publika, priblížiť variabilitu krovu a hrdo zobraziť produkt. Celú verziu loga dopĺňa bezpätková typografia mien oboch zakladateľov, ktoré sú opäť transparentne a hrdo komunikované naprieč celou dizajnovou líniou.
Jednotná línia vizuálnej komunikácie
Pri líniách sme neskončili a vizuálnu komunikáciu sme rozšírili aj o sériu jednoduchých líniových ilustrácií a patternu, ktorý zobrazuje charakteristický prvok značky – poctivé drevo, ktoré je základom všetkých produktov spoločnosti HAGARA – JULINEK. Doplnením fotografií s charakteristickou a jasne zadefinovanou tonalitou sme navyše zaistili konzistentný dojem zo všetkých komunikačných prostriedkov, ktoré značka používa či už v online alebo offline prostredí.



Farebnosť posunutá do inej dizajnovej roviny
Na špecifickú tonalitu fotografií nadväzuje aj zvolený farebný systém. Ten je zložený z prírodných farieb, ktorých paletu sme však neobmedzili len na často využívaný odtieň trávovo zelenej v kombinácii s hnedou, ako je tomu zvykom u konkurenčných značiek. Práve naopak. Do komunikácie sme dostali prvky prémiovosti najmä kombináciou zamatovo zelenej, zlato-béžovej a sýtej hnedej. Vybraná tonalita farieb teda motivicky nadväzuje na odvetvie, ale je posunutá do inej dizajnovej roviny.
Typografia
Rovnakým pravidlom ako pri výbere farieb a ilustrácií sme sa riadili aj pri výbere vhodnej typografie. Keďže celú vizuálnu identitu sprevádzajú jednoduché línie, typografia, ktorá mala vizuálne reprezentovať značku musela tiež vychádzať z línií a čistých geometrických tvarov bez ornamentov alebo výrazného zdobenia.
Za základný font používaný v komunikácii značky sme preto zvolili Montserrat, ktorý má dostatočne širokú fontovú rodinu a zároveň neobmedzuje použitie v slovenskom jazyku bohatom na rôznorodú diakritiku.

Práca, ktorá priniesla výsledky
Výsledkom našej doterajšej spolupráce je rozsiahly brandbook objímajúci komplexné vymedzenie značky HAGARA – JULINEK, jej nové logo i dizajnový systém, ktorý okrem iného zahŕňa aj návrh interiéru showroomu. Kontinuálne pracujeme na dizajne, rozvoji a starostlivosti o webstránku i ostatné propagačné materiály a brand guardianship značky.
Štýlový a prehľadný web
Pre klienta sme tiež zabezpečili dizajn a development webstránky spolu s nastavením obsahovej stratégie pre blog a na mieru pripraveným copywritingom. Zákazníci i verejnosť tak získajú jednotný pocit v kontakte so značkou bez ohľadu na zvolenú komunikačnú platformu.