Spoločne na poli
Spoločnosť BELBA PLUS, s.r.o. nás oslovila s požiadavkou navrhnúť vizuálny refresh značky vrátane nového loga, identity, webstránky a produktových katalógov.
BELBA PLUS je rodinná firma, ktorá sa zaoberá predajom hnojív a pesticídov v poľnohospodárskom priemysle. Založili ju manželia Belanovci v roku 2010 po tom, čo zistili, že vedia robiť biznis v segmente omnoho efektívnejšie ako spoločnosť, pre ktorú dovtedy obaja pracovali.
Moderná vizualita pre vyzretú značku
Belba pôsobí vo svete chémie. Zamestnancov firmy by ste však v laboratóriu hľadali márne. Ich priestor je na poli. Bok po boku farmárom, kde denne pomáhajú v ochrane úrody, ktorú tak tvrdo pestovali.
Prístup značky BELBA totiž nevychádza z ambície predať univerzálny liek na všetky choroby rastlín. Práve naopak. Najväčší dôraz kladú práve na pochopenie potrieb farmárov a starostlivý výber produktov do svojho portfólia. Na každý problém sa snažia nájsť špecifické riešenie a ošetrovať rastliny lokálne – len vtedy, ak je to skutočne nevyhnutné.
Nové, atraktívne logo
Prípravky, ktoré farmári aplikujú do pôdy pomáhajú úrode rásť bez zásahu škodcov a chorôb. Ide teda o recipročný proces založený na princípe spätnej väzby. Ako sa o pôdu farmár postará, taký výsledok bude žať.
Iné to nie je ani v prístupe spoločnosti BELBA. Tá sa o svojich zákazníkov príkladne stará, je flexibilná a hľadá riešenia na ich špecifické problémy, za čo získava pozitívnu spätnú väzbu a dlhodobo prosperujúce vzťahy. Tento princíp je premietnutý nielen do osobnosti značky, ale aj jej základnej vizuálnej reprezentácie v podobe loga.
Jednotná vizuálna identita
Koncept dopĺňajúcich a prekrývajúcich sa prvkov sme využili aj pri tvorbe celej komunikačnej identity značky. Dizajn sme tým posunuli do atraktívnej a veľmi variabilnej roviny, čo nám umožnilo s vybraným prvkom loga pracovať v rôznych komunikačných prostriedkoch.
Špecifický výrez sprevádza prakticky všetko od dizajnu webstránky a produktových katalógov až po outdoorové reklamné nosiče. Vo svojej špecifickej forme navyše dopĺňa aj vzhľad vizitiek, hlavičkového papiera a obálok, čím celú vizualitu značky prepája do jednotného konzistentného celku.



Nápadná farebnosť
Väčšina spoločností v segmente poľnohospodárstva alebo doplnkov pre poľnohospodárov komunikuje prírodnými farbami, najmä hnedou a zelenou. Belba však nie je taká, ako jej konkurencia. Odlišuje sa svojím prístupom, veľkosťou, flexibilitou aj ľudmi, ktorí ju reprezentujú.
Základné farby využité vo vizualite značky majú za úlohu vymedziť značku zo zabehnutých cliché v segmente poľnohospodárstva a simulovať “chemické” farby, ktoré sa v prírode vyskytujú len zriedka (najmä špecifické odtiene modrej a červenej)

Využitie moderných grafických trendov v identifikácii
Okrem jedinečného a významovo bohatého logotypu a definovanej unikátnej farebnosti sme pre značku Belba vytvorili súbor moderných dizajnových ikon, ako dôležitú súčasť vizuálnej identity brandu zákazníka.
Ikony sú prevedené vždy v dvojfarebnom variante, pričom sú skonštruované z líniových prvkov. Jednotlivé ikony predstavujú konkrétny produktový rad, vyjadrený grafickou skratkou so zodpovedajúcimi farbami.
Dôverný vzťah farieb a línií
Kombinácia definovanej farebnej schémy a línie výrezu vytvára jedinečnú komunikačnú identitu. Vytvára tým priestor pre veľkú variabilitu v použitých výrazových prostriedkoch pri zachovaní jasnej identity.
Použitie unikátnej vizuality sme stanovili v štandardnom brand guidelines značky Belba s jasne stanovenými možnosťami použitia pre všetky typické formy komunikácie.




Praktické využitie
Zadefinované použitie vizuality sme pretransformovali do komunikácie značky na úžitkových a iných reklamných predmetoch a tiež na identifikáciu značky do rôznych komunikačných úrovní v rámci externej a internej komunikácie.
Vizualita sa ďalej premietla do rôznych brand touchpointov, či už v offline alebo online svete na každodennú interakciu alebo jedinečnú príležitosť kontaktu recipienta so značkou.





Prehľadný a vizuálne príťažlivý katalóg
Tlačené komunikáty pre spoločnosť Belba spájajú dva princípy: jednak je to unikátna vizuálna jednotnosť, definovaná jedinečným spojením tvaru výrezu a farebnosti na jednej strane a na tej druhej použité fonty, zabezpečujúce možnosť rýchleho čítania krátkych odkazov, aj obsažnejších textových blokov. Základný font typu grotesk sa vyznačuje ľahkým, plynulým čítaním vo všetkých ponúkaných rezoch.
Jedinečnosť katalógu spoločnosti Belba dopĺňajú vytvorené ikony, využité nielen na oživenie vizuality, ale tiež na predelenie väčších celkov a teda na rýchlu identifikáciu a orientáciu v rámci tlačoviny.



Prispôsobivá identita
Navrhnutá vizualita sa vyznačuje vysokou adaptabilitou pre použitie rôznych formátov komunikátov v odlišných vizuálnych pomeroch pri zachovaní jednoznačnej identity. Použité línie a farby sú ľahko rozpoznateľným identifikátorom značky.

Rozsiahly obsah v prehľadnej forme
Moderná, vizuálne príťažlivá webstránka obsahuje množstvo dôležitých a obsiahlych celkov, preto je jej funkčnosť veľmi dôležitá. Predstavuje jeden z dôležitých touchpointov pre túto značku a preto sme použitím overených postupov a opakovaným testovaním docielili funčknú podobu stránky.
Prehľadné členenie okrem logiky usporiadania celkov, použitých čitateľných fontov a modernej grafiky pomáha dosiahnuť aj rozdelenie produktových radov ikonami, ktoré značku Belba definujú.
Prehľadná orientácia
Webstránka obsahuje mnoho moderných prvkov, ktoré pomáhajú zlepšovať orientáciu pri zachovaní definovanej vizuálnej jednotnosti. Všetky súčasti webstránky nesú jasný odkaz identity značky – či už hravý výrez, prinášajúci vizuálnu dynamiku alebo farebnosťou reprezentovanú silu, proaktivitu, inšpiratívnosť, spoľahlivosť, energiu a optimizmus.
Komunikované hodnoty
Súčasťou brandu spoločnosti nie sú len vizuálne vyhotovenie logotypu, definovanie typografie a farebnej škály, ale aj firemná kultúra, vízia a misia. Každý pracovník spoločnosti má pozitívny vzťah nielen k prírode ako takej, ale aj k poľnohospodárstvu. Neustála snaha spoločnosti prispieť k tvorbe našej krajiny sa odráža aj na spokojnosti zákazníkov.
Rast klientov so servisom priamo na poli odzrkadľuje ich spokojnosť s ponúkanými službami a produktmi. Naviac si cenia snahu pracovníkov spoločnosti, ktorí sa pri prehliadkach porastov opierajú o odborného posudky akademikov z renomovaných inštitúcií na Slovensku a v Českej republike.
