Banka, ktorá rozvíja
podnikanie a krajinu
Pre SZRB, najlepšiu SME banku roka 2023 ocenenú prestížnou Global Finance Awards, sme navrhli stratégiu značky, refresh identity a vytvorili novú webstránku.
SZRB je už viac ako 30 rokov spoľahlivým partnerom slovenských firiem. S víziou stať sa dlhodobo prirodzenou voľbou pre podnikateľov, ktorí hľadajú spoľahlivé financovanie, sa však rozchádzala jej komunikačná stratégia a identita. Sériou interaktívnych workshopov a návrhom nového dizajnového jazyka sme značku vizuálne i sémanticky zjednotili a pripravili ju na nové výzvy, ktoré prináša trh.
Rokmi formované poslanie,
novo definované hodnoty
Základným cieľom SZRB je rozvoj krajiny prostredníctvom kontinuálneho rozvoja podnikateľov a firiem na Slovensku. Práve rozvoj sa tak stal kľúčovým atribútom definujúcim novú stratégiu značky podporenú hodnotami v podobe partnerstva, ústretovosti, flexibility a zodpovednosti. Dodržiavanie definovaných hodnôt všetkými zamestnancami banky je totiž nevyhnutným predpokladom pre tvorbu konzistentného zážitku so značky (BX), a to nielen navonok, ale aj vo vnútri organizácie.
Kľúčový dokument definujúci
stratégiu a vizualitu značky
Nová stratégia značky, jej vízia, hodnoty, tonalita komunikácie, ale aj vizuálne prvky, sú zjednotené v prehľadnom brandbooku. Ten slúži ako spoľahlivá báza informácií pre akékoľvek rozhodnutia ovplyvňujúce imidž značky SZRB a je tak cenným dokumentom v rukách komunikačného oddelenia banky.
Pôvodná farebnosť
s novým charakterom
Farebnosť značky SZRB stavia na pôvodnej kombinácii čiernej a bielej doplnenej o prvky sýtozelenej, no využíva nový pomer ich aplikácie s väčším dôrazom na tmavé plochy. Z pohľadu typografie sa opiera o bezpätkový font Open Sans, ktorý vyniká jednoduchými líniami, všestrannosťou použitia a širokou škálou rezov.
Prepracovaný iconset
pre ľahšiu orientáciu
Jednou z nosných častí novej vizuality banky je aj prepracovaný iconset, ktorý značka využíva vo väčšine online i offline výstupov. Ich deskriptívny charakter vhodne dopĺňa posolstvo vizuálov a podporuje ich zrozumiteľnosť.
Ikonický symbol ako nosný
piliér vizuality
Kľúčovým prvkom vizuálnej identity značky je dlhodobo konzistentný symbol troch vzájomne prepojených kruhov. Tie predstavujú tri hlavné subjekty vstupujúce do vzájomných interakcií: podnikateľské prostredie, banku a štát. Symbol je výraznou vizuálnou metaforou, ktorá je použiteľná na rôznych komunikačných prostriedkoch s cieľom zvýšiť rozpoznateľnosť a zapamätateľnosť banky v očiach cieľového publika i verejnosti.
Jednotný vizuálny jazyk
na všetkých platformách
Ikonický vizuálny prvok kruhov našiel svoje uplatnenie aj pri brandingu merchandise a štandardnej firemnej korešpondencie. V kombinácii so špecifickou farebnou paletou tak všetky prvky pôsobia jednotne a konzistentne. Prvky vizuality postupne implementujeme aj do interiérov a objavujú sa aj na konferenciách či tlačových besedách organizovaných bankou.
Refresh značky ako katalyzátor
aktivít na sociálnych sieťach
Nová komunikačná stratégia a vizuálna identita sa stala aj katalyzátorom aktivít značky na sociálnych sieťach. Práve tu má totiž priestor prezentovať nielen informácie o dostupných úverových produktoch, ale aj komunikovať aktuality a zákulisné informácie zo života banky.
Atraktívne produktové kampane
v jednotnom štýle
Súčasťou aktivácie stratégie a identity značky sú aj produktové online kampane, ktoré kombinujú pútavé copy texty postavené na nápaditých slovných zvratoch doplnené jednoduchou vizualitu rešpektujúcou vizualitu banky.
Prehľadný zdroj informácií
pre všetkých podnikateľov
Značka SZRB prešla výraznými zmenami nielen na svojej fyzickej, ale aj virtuálnej adrese. Atraktívna webstránka s modernými prvkami a prehľadnou štruktúrou umožňuje banke tvoriť neobmedzené množstvo produktových landing pages, a tým neustále rozširovať portfólio produktov aj informácií pre žiadateľov o financovanie.