Employer branding Resco.net
Spoločnosť Resco.net nás požiadala o realizáciu hĺbkového prieskumu, návrh EVP a strategického zadefinovania značky v kontexte pracovného trhu.
Resco.net je úspešná slovenská spoločnosť, ktorá vyvíja mobilnú CRM platformu využívanú gigantami akými sú Danone, Bayer či Bridgestone. V súčasnosti sídli v Americkom Bostone a v Bratislave, kde zamestnáva viac ako 80 zamestnancov, pričom neustále rozširuje svoj tím, aby bola schopná dlhodobo napĺňať požiadavky klientov a vyvíjať inovatívne riešenia vo svete mobility.
Firemná kultúra a imidž značky ako priorita
Resco.net vzniklo na začiatku 90-tych rokov ako nápad troch mladých podnikateľov, ktorí mali víziu priniesť funkcie a pohodlie CRM platformy do mobilných zariadení tak, aby boli dostupné odkiaľkoľvek na svete. Dnes ide o jednu z najuznávanejších IT spoločností ocenenú členstvom v prestížnom Gartner Magic Quadrant, ako aj cenou Diamanty Slovenského Biznisu.
Spoločnosť v priebehu niekoľkých rokov narástla až na trojnásobok svojej pôvodnej veľkosti, vďaka čomu začala pociťovať významnú potrebu cielene pristupovať k tvorbe a udržaniu firemnej kultúry a zlepšeniu imidžu značky na pracovnom trhu.
Pochopenie cieľov značky a potrieb ľudí
Spoluprácu sme začali identifikáciou cieľov Employer brandingu z pohľadu stakeholderov spoločnosti. Po realizácii individuálnych rozhovorov s Top a Middle manažmentom sme získali ucelený obraz o vízii, cieľoch aj výzvach, ktorým bude značka Resco čeliť v najbližších rokoch. Skutočne relevantné riešenie sme však mohli vytvoriť až na základe informácií od zamestnancov. Práve oni sú totiž elementárnou súčasťou značky a každodennými tvorcami vnútro-firemnej kultúry.
Pre potreby projektu sme s pracovnou skupinou vytipovali a sformovali celkovo štyri focusové skupiny, s ktorými sme na základe vopred definovaných kritérií ďalej pracovali. V rámci prieskumnej časti sme vypočuli takmer polovicu zamestnancov spoločnosti. Výstupy z rozhovorov sme následne spracovali a použili ako podklad pre návrh EVP i nastavenie základných atribútov značky.
Pozicioning a definovanie EVP
Resco sa od svojich konkurentov na pracovnom trhu odlišuje viacerými atribútmi. Ako najsilnejší sa však podľa výsledkov skupinových rozhovorov stala vysoká miera samostatnosti a schopnosť každého zamestnanca spoločnosti významne prispievať k jej smerovaniu. Myšlienka empowermentu – schopnosti skutočne ovplyvňovať dianie v spoločnosti a byť hnacou silou zmeny – sa preto stala aj kľúčovou platformou pre tvorbu EVP – Become the moving part of tech family (Staň sa hybnou súčasťou technológií).
Hodnoty podporujúce poslanie značky
Navrhnuté EVP nadväzuje na strategické vymedzenie vízie, misie, poslania i pozicioningu značky. Má silný aktivačný potenciál a priamo reflektuje najvýraznejší kultúrny prvok značky Resco – neustály progres vďaka individuálnemu prínosu každého člena tímu. Hodnotovú kotvu v podobe EVP sme navyše podporili základnými piliérmi a hodnotami značky.
Nová vizualita a komunikačný koncept
Po návrhu EVP, jeho otestovaní a korekcii, sme v spolupráci s overovacou focus skupinou začali tvoriť vizuálny a komunikačný koncept. Ten je úzko prepojený s definovaným EVP a vyjadruje schopnosť jednotlivca meniť a posúvať značku vpred. Jednoduchou vizuálnou analógiou sa stala tzv. Rube Goldberg Machine – laicky známa aj ako „domino efekt“. Vizualita vo svojej jednoduchosti vyjadruje myšlienku, že jediný slabý impulz dokáže dať do pohybu aj veľmi zložité mechanizmy a iniciovať zmenu.
Simplistické prevedenie jednoduchých geometrických tvarov nadväzuje na jednu z kľúčových hodnôt značky – jednoduchosť a ilustruje, čo všetko dokáže jediný človek, ktorý je zapálený pre vec, má chuť na sebe pracovať a zlepšovať technológie na svetovej úrovni.
Pozitívna farebnosť a jednotná typografia
Nakoľko značka Resco v čase realizácie employer branding aktivít nemala k dispozícii ucelený logo a dizajn manuál s definovanou farebnou paletou základných a doplnkových farieb, vytvorili sme dočasný manuál pre zachovanie vizuálnej konzistencie employer brandingových aktivít. Hlavnými farbami sa stali rokmi zaužívaná tmavomodrá v kombinácii s pozitívnou žlto-oranžovou farbou.
Základný typografický štýl značky a employer brandingových aktivít je zjednotený fontovou rodinou Myriad Pro vo všetkých jej rezoch. Ich kombinácia nám pri tvorbe vizuálov poskytla potrebnú dizajnovú variabilitu a umožnila šikovne pracovať aj s často rozsiahlym textom, napr. v podobe citácií zamestnancov.
Atraktívna kariérna podstránka
Vizualita employer brandingových aktivít sa preniesla z interiéru kancelárií a brandingu sociálnych sietí aj do kariérnej podstránky na webe Profesia. Atraktívne fotografie zamestnancov, autentické citáty a množstvo užitočného obsahu v podobe hodnôt, benefitov a voľných pracovných pozícií sme tak zjednotili s celkovou komunikáciu značky a odovzdali potenciálnemu kandidátovi jednotný zážitok naprieč všetkými komunikačnými kanálmi.