Predurčení rásť

Spoločnosť, kedysi prezentovaná pod menami Nitrasklo a Glassolutions, si žiadala výraznú transformáciu. Dôvodov na zmenu bolo hneď niekoľko, no tým najzásadnejším bola zmena vlastníckých práv a prechod spoločnosti zo štruktúr nadnárodnej korporácie do rúk lokálnych slovenských akcionárov. Cieľom rebrandingu bolo tiež oslobodiť sa od geografických a segmentových obmedzení, no zároveň si zachovať svoje stabilné postavenie v odvetví.

Dedičstvo formované rokmi

GLASORA si za viac než štvrťstoročie výroby a spracovania izolačného skla prešla rôznymi zmenami i názvami. Od lokálnej firmy Nitrasklo cez zlúčenie sa so spoločnosťou Venisklo až po Glassolutions ako súčasť svetového giganta Saint Gobain, značka s neúnavným prínosom pokroku a inovácií pocítila potrebu zmeny.

Vrchol sklárskeho umenia

Pôsobnosť v segmente, dostatočná flexibilita a právna ochrana naprieč celou Európou. To bol nosný základ, na ktorom sme postavili nový naming. GLASORA neodkazuje len na dlhoročnú tradíciu kvality a inovácií, ale i ambíciu značky byť súčasťou európskej špičky vo výrobe izolačného skla.

Nový názov je spojením slov GLAS (sklo) a ORA (vrchol, hrana). Symbolizuje vrcholné majstrovstvo sklárskeho umenia, kvalitu a čistotu, ktoré sú pre značku charakteristické. A hoci v sebe ukrýva sklo rovnako ako prvotné označenie Nitrasklo, jeho anglicizovaná podoba mu rozväzuje miestnu i odvetvovú bariéru.

Sila spojenia

Základom pre prípravu stratégie značky bolo hlboké pochopenie značky, jej histórie aj ambícií do budúcna. Vďaka realizácii discovery workshopu sme tak dokázali porozumieť nielen tomu, čo značka predstavuje, ale aj aké má ciele, hodnoty a firemnú kultúru. Na základe získaných informácií sme zadefinovali jasnú brand ideu, pozicioning, víziu, misiu i poslanie.

Dopracovali sme sa k zisteniu, že je to práve spojenie, v ktorom pramení základ hodnôt tejto unikátnej značky. Tak, ako vrchol spája dve či viacero strán, sklo spája dva svety. Interiér s exteriérom, funkčnosť s estetikou, poctivé remeslo s inováciami. Napokon, spojením kvality a skúseností mení GLASORA stavby na objekty s vyššou funkčnou i estetickou hodnotou.

Minimalizmus, čistota a kvalita

Nová, jasná vizuálna identita, s ktorou značka vstúpila na trh, vyjadruje vášeň pre tvorbu produktov postavených na kvalite, skúsenostiach a neustálom posúvaní hraníc. Pri jej tvorbe sme sa neinšpirovali ničím iným, ako sklom.

Kľúčovým prvkom je logo pozostávajúce z výrazného symbolu G. Symbol odkazuje na vrchol funkčnosti a estetiky skla, a svojou konštrukciou je ľahko aplikovateľné na akýkoľvek povrch v rôznorodom prevedení, ako embos, debos či vyšitie. Unikátny symbol je doplnený o minimalistickú typografiu a monochromatickú farebnosť, ktorá značke dodáva prémiový charakter.

Nová vizuálna identita je ako sklo. Viete o nej, no spríjemňuje vám život bez toho, aby na vás doliehala z každej strany. Je tichá, nenápadná, tlmená a predsa v nej tkvie nepopierateľná sila.

Etapa pokračuje

Vývoj značky GLASORA sa naplno prejavil nielen novým namingom a vizuálnou identitou, ale aj tvorbou rozsiahleho množstva komunikačných touchpointov. Pri príprave marketingových výstupov sme dbali na konzervatívnu farebnosť, minimalistickú typografiu a dôkladný výber fotografií. Pôsobivé vizuály a variabilný dizajn sa dotkli billboardov, citylightov, tlačovín aj pracovného oblečenia zamestnancov.

Zmeny však neostali len pri offline prostredí. Naopak, pri dizajne sme dbali aj na komunikáciu značky v digitálnom prostredí. V snahe pokračovať v komunikácii a udržiavať pravidelný kontakt klienta s publikom sme rozšírili naše aktivity aj o PR a pravidelnú tvorbu obsahu na sociálnych sieťach. Práve tie sú v dnešnej dobe dôležitou komunikačnou platformou aj pre B2B orientované značky, ktoré chcú dynamicky napredovať.

Kontinuálne aktivity na Facebooku, Instagrame i LinkedIne pomáhajú GLASORE lepšie porozumieť potrebám svojich zákazníkov a budovať silné, dlhodobé vzťahy.

Číry výhľad do budúcna

Na vlne iniciatívy pokračujeme rafinovaným návrhom interaktívneho webu, ktorý ďalej posilní pozíciu značky. Starostlivo premyslenými detailami chceme dosiahnuť harmóniu estetiky a funkčného zážitku. Sme presvedčení, že nová GLASORA prinesie ešte väčšiu viditeľnosť a zákazníkov zaujme nielen svojou kvalitou, ale i elegantnou identitou.

Stretnime sa
k vašej značke