Bežný agentúrny život sa nám preplietol s obmedzeniami, so strachom z pandémie aj novými kolegami a výzvami. Dnes sa oň s vami chceme podeliť. Takto vyzeral rok 2020 v agentúre GALTON Brands.

Q1 – Vstupujeme do nového roka

O pandémii vieme, no zatiaľ na ňu hľadíme ako na lokálny problém mesta Wu-chan v Číne. Médiá informujú, ale značky ani ľudia na Slovensku nie sú situáciou nijako dotknuté. Na prvý pohľad všetko funguje, ako má. V agentúre štartujeme prvý rok pod značkou GALTON Brands. Naplno meníme vizuálnu identitu, webstránku aj komunikáciu.
Pokračujeme v dlhodobej spolupráci so skvelými značkami ako HYZA, ING BSS, BILLA, LEDVANCE a mnohými ďalšími. Zároveň získavame nové projekty pre značky Resco.net, Národná banka Slovenska či UNIQA GSC.
V marci sa situácia výrazne horší a prichádzajú prvé opatrenia v súvislosti s prevenciou pred ochorením COVID-19. Nariadený lockdown nás núti rýchlo sa prispôsobiť a agentúru “preladiť” na home office. Vďaka dobre zvládnutým procesom a absolútne disciplinovanému tímu s tým však nebojujeme – naopak, na nový spôsob práce si rýchlo zvykáme. Hodiny v aute na ceste za klientom nahrádzame instantnou kávou, teplákmi a aplikáciou Google Meet. Štandardné porady a riešenie dennej agendy je tiež iné. Tím sa postupne učí fungovať výlučne online. Prichádzajú aj ďalšie výzvy. Ukazuje sa, že spolupráca na realizácii zadaní do tendrov je občas náročnejšia, no nedáme sa odradiť, vďaka čomu väčšinu súťaží úspešne vyhrávame.

Q2 – Prvá vlna postupne slabne

Situácia súvisiaca s COVID-19 sa pomaly začína zlepšovať. Dochádza k 2. a 3. fáze uvoľnenia opatrení, čo sa prejavuje aj tým, že na cestách opäť stretávame dlho zabudnuté taxíky, do obchodu už chodíme nielen pre potraviny a opatrne navštevujeme office. Život sa postupne vracia do “normálnych koľají”.
V agentúre pracujeme na nových, zaujímavých projektoch. Nastavujeme novú stratégiu a redizajnujeme úspešnú softvérovú spoločnosť SNAP International, spúšťame interný vlog pre MATADOR Group a vyhrávame tender pre komunikáciu úplne novej platformy Národnej banky Slovenska a Inštitútu bankového vzdelávania – 5 peňazí. Navyše pracujeme na strategickom zadefinovaní slovenskej značky HYZA a aj na kompletnom redizajne celého jej produktového portfólia.

Q3 – Nové projekty aj nástup druhej vlny

V treťom kvartáli roka začíname pracovať na redizajne vizuálnej identity ikonickej značky Matador. Prezentácie absolvujeme za prísnych bezpečnostných podmienok, s dezinfekciou rúk a tvárou prekrytou rúškom. Druhá vlna COVID-19 bije na poplach. Zasadá pandemická komisia aj krízový štáb. Blíži sa opätovné sprísňovanie opatrení.

Medzi sledovaním nových správ a denného prírastku počtu nakazených sa sústredíme najmä na 100% výsledky pre našich klientov. Finišujeme interné prieskumy v spoločnosti ING Shared Services aj online komunikáciu Poscom. Pripravujeme aktivačnú kampaň pre značku HYZA a vytrvalo pracujeme aj na množstve webových projektov pre významných zahraničných klientov.

Q4 – Bojujeme s vypätím síl

Posledný kvartál nám v agentúre dáva zabrať. Konferenciu ON-BRAND v Amsterdame aj lisabonský Websummit, ktorý navštevujeme každý rok, tentokrát musíme absolvovať online. Vrcholí druhá vlna COVID-19 a stúpa aj tlak na ukončenie mnohých projektov v tomto roku. Cítime úbytok síl, no vieme, že ešte musíme zabrať. V ťažkých situáciách sa ukazuje, aký skvelý tím naozaj sme.

Okrem marketingových konferencií sa schyľuje aj k podujatiam na poli technológií. Jednou z nich je technologický event resco.NEXT, ktorého vizualitu sme navrhli už druhý rok v rade. Na konferencii značka predstavuje aj hodinky NIVY Watch. Prvý hardverový projekt z dielne Resco.net máme za úlohu odpromovať atraktívnym videom a pútavou webstránkou. Aj napriek hraničnému termínu všetko zvládneme a výsledok naozaj stojí za to.

 

 

Začiatkom októbra spúšťame spotrebiteľskú súťaž pre značku HYZA. Motivácia je veľká, automobil KIA Niro, množstvo víkendových pobytov a ďalšie vecné ceny. Do kampane zapájame médiá aj influencerov. Koniec roka uzatvárame veľkou produkciou TV spotov v spolupráci s produkčným štúdiom Laurinc.

Rok 2020 bol pre všetkých náročný a dnes môžeme (aspoň za seba) povedať, že ho máme úspešne za sebou. Boj s pandémiou sme ešte nevyhrali, ale veľa nás naučila. Pre mnohých znamenala návrat k podstatným veciam, akými sú ľudskosť, pokora alebo vďaka. Do roku 2021 preto vstupujeme silnejší, s nádejou, že bude lepší ako predchádzajúci, s vďakou za všetky príležitosti a s odhodlaním pokoriť nové výzvy.
Čakajú nás ďalšie zaujímavé projekty spojené s budovaním nových aj dlho známych, ikonických značiek. Budeme ďalej pomáhať klientom zdolávať neľahké spoločenské i kultúrne zmeny a zároveň dúfať v spoločný návrat do kancelárií, kde oslávime výsledky skvelej tímovej spolupráce.